donderdag 20 juli 2017

Milieuvervuiling...?

De laatste tijd lees je steeds in kranten en op internet dat onze agrariers de grootste vervuilers van het milieu zijn in Nederland... Hun koeien poepen namelijk...net als alle dieren...en mensen...  Maar in koeienpoep zitten stofjes die niet goed zijn voor de lucht en het water... zegt men... Nou...onze buurmeiden doen hier niet aan mee...ze poepen natuurlijk wel...en buurman boer rijdt ook mest uit...maar als ik naar het slootwater kijk wat grenst aan buurmans land...geloof ik geen snars van die Haagse hogenheren praat... Ten eerste kijk ik door het heldere water op de bodem van de sloot...en over een afstand van zo'n 10 vierkante meter sloot naast mijn tuin...bloeien de mooiste waterplanten :  krabbescheer...waterlelie...gele plomp...pijlkruid...egelskop...kattestaart...en er staan zelfs zwanenbloemen... maar die bloeien nu niet... Ik zie door het heldere water de vissen zwemmen... en hoor regelmatig de kikkers kwaken... Ik kijk dus gewoon naar de "levende" 100 jaar oude schoolplaat "sloot en plas " van Koekkoek uit 1915... toen niemand nog van het woord milieuvervuiling gehoord had...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten