zaterdag 29 juli 2017

Lelie...

Van tuinieren is vandaag dus niets terecht gekomen door de regen... Vanmiddag was het wel droog soms...maar te modderig om in de tuin te werken... En zaterdagmiddag is trouwens boodschappen doen middag met manlief...wel na een lunch bij Proeverzz natuurlijk... Had ik gisteren een foto van mijn Afrikaanse Iris...vandaag heb ik mijn Afrikaanse Lelie op de foto gezet... De Agapanthus...een bolgewas met ook zijn wortels in Zuid-Afrika... Daar groeit hij gewoon in het wild...en wordt daar gewoon als onkruid beschouwd...terwijl je er hier veel geld voor moet betalen... Ook op het eiland Madeira groeien ze in grote aantallen gewoon langs de weg... Van nature zijn er witte en blauwe... maar door menselijk ingrijpen zijn er nu  wit/blauwe... blauw/witte... licht en donkerblauwe... en paarse... Tegenwoordig worden ze ook in boeketten gebruikt... Net als de Iris is de Lelie niet winterhard...en ook hij wordt dus bij vorst door mij naar binnen gesleept...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten