vrijdag 28 juli 2017

Exotisch...

Natuurlijk liep het weer eens niet zoals ik gepland had... Had ik gehoopt dat aan het eind van deze dag mijn kluslijstje leeg zou zijn...niet dus...er zijn juist klussen bij gekomen... Gisteravond met mijn zus een antieke kast...via marktplaats gekocht...op wezen halen... Een andere kast moet daarom plaats maken en die gaat nu naar buiten...maar die moet nog wel geverfd worden... Ook zijn er weer wat administratieve zaken bij gekomen... Volgende week gaan we weer met goede moed verder... Op de foto mijn Afrikaanse Iris...de Dietes Grandiflora... ook bekend als grote wilde Iris... Zijn oorsprong ligt in de kustgebieden van de Zuidelijke Kaap in Zuid-Afrika...hij kan dus niet tegen strenge vorst... Dietes betekent "van twee familieleden"... er zit dus een beetje lis en een beetje iris in... Hij staat al een paar jaar bij mij in een pot...die bij vorst binnengesleept wordt... Als dank daarvoor geeft hij mij nu deze prachtige...bijna exotische bloemen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten