woensdag 2 november 2016

Zwammen...

Vanmiddag de eerste kerstinkopen gedaan...gezellig samen met mijn lieve nicht...bij de Intratuin in Zevenhuizen.... Voorlopig gaan de gekochte kerstballen en lampjes in de opslag...mijn hoofd is namelijk nog volop met de herfst bezig...ik kan maar geen genoeg krijgen van al die herfstkleuren... Deze zwam groeit onder mijn Tamme Kastanjeboom...waarom hij hier groeit...geen idee.... Hij groeit meestal op dood hout...dat zou dan onder het grind moeten zitten.... Ook deze zwam heeft prachtige kleuren...geel...bruin...en oranje... Zwammem....waaronder ook paddestoelen...hebben sporen...zaadjes zeg maar...waardoor ze zich voortplanten...zichzelf uitzaaien.... Ik vraag me al jaren af...wie of wat voor de bevruchting van die zaadjes zorgt...kevertjes ?...wormen...? Ik kan er nergens wat over vinden... Misschien doet hij het zelf wel....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten