dinsdag 15 november 2016

Vers van de pers....

Ik las vandaag in een tijdschrift dit stukje... over Domenico...een olijfboer uit Italie... Ik zelf kreeg vorige week al het bericht...van Domenico...dat mijn olijven geplukt zijn....van mijn eigen... geadopteerde Olijfboom... Vorig jaar waren wij in Puglia...een streek in het uiterste zuiden van Italie...in de hak... Een prachtige streek...met heel veel eeuwenoude olijfbomen...die jammergenoeg besmet zijn met een schimmel...en waar de bomen dood aan gaan.... De schimmel is te bestrijden...maar de arme boeren hebben daar geen geld voor... Vandaar deze actie van Domenico...adopteer een olijfboom...zodat er geld is voor het bestrijden van de schimmel... Nu staat er dus een olijfboom...in de buurt van Bari...met mijn naam erop...die 30 jaar oud is... Over een paar weken stuurt Domenico mij een blik olijfolie....vers van de pers...heerlijke en eerlijke olijfolie....en als ik ooit weer daar in de buurt kom...ga ik mijn boom zeker opzoeken...Dat mag van Domenico....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten