vrijdag 25 november 2016

Vrijdag....visdag...

Ik heb het de hele dag koud gehad....kon niet warm worden... En helemaal niet nadat ik vanmiddag nog wat tuinklusjes gedaan had...ik heb nu nog de tintelingen in mijn handen...maar opgeknapt is het wel... De geraniums in de bakken hebben plaats gemaakt voor wat winterplantjes... klimop... bergthee... kerstroosjes...en wat zilverstruikjes.... Vanmorgen stond deze blauwe reiger vissen te vangen voor mijn raam...ook een fuut was bezig...vrijdag is tenslotte visdag....maar andere dagen eet hij ook vis hoor... Reigers eten alles wat onder water leeft... Maar ook mollen...muizen...jonge eendjes en vogeltjes...lust hij rauw... De reiger is gewoon een grote roofvogel...op hoge poten... Ik vraag me trouwens af waarom hij blauw genoemd wordt...volgens mij is hij hartstikke grijs... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten