zondag 16 augustus 2015

Ruit

Het was een rustige bewolkte zondag met tegen de avond "pas" regen... want in het grootste gedeelte van Nederland heeft het namelijk de hele dag geregend.....gelukkig komt de zomer woensdag terug ....net gehoord van de weerman.... En...onze wijk is gisteravond de beste buurt van 2015 geworden met de buurtenslag.... Door de regen is de hoogste plant in de tuin te zwaar geworden en hangt nu behoorlijk scheef.... voor mij prima, want nu kon ik de bloemetjes goed op de foto zetten.... De plant heet 'Ruit' of Akeleiruit....het blad lijkt op de bladeren van de Akelei hoewel de lilapaarse bloemetjes veel op gypskruid lijken....met hele lange gele meeldraden, die vroeger gebruikt werden om wol geel te verven.... Ik vind het een prachtige plant met die paarse bloemenwolk....hij kan wel twee meter hoog worden...en hoewel ik niet van al te hoge planten houd mag de Ruit, als uitzondering, straks in mijn gerenoveerde tuin blijven staan.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten