woensdag 27 januari 2021

Stapje terug...

Als je niets kan doen dan alleen maar zitten... gaan je gedachten alle kanten op... Dat het gelukkig nu winter is en geen tuintijd... En stel dat je helemaal geen tuin meer kan bijhouden... wat dan... Op het ogenblik jeuken mijn handen om weer te gaan tuinen... zeker als ik naar buiten kijk... Hier en daar is het echt een bende in de tuin... Ik heb dus besloten om de tuin nog meer 65 plus-vriendelijker te maken... Mijn wilde bloemen-strook en Hortensia Annabelle perk...nu helemaal overwoekerd door buren-bamboe... gaan op de schop... Ik ga er bijen-en vlinderlokkende struikjes neerzetten met daartussen een dikke laag houtsnippers of boomschors om het onkruid tegen te gaan... Het watergeven in de zomer wordt dan voor mij ook minder... struikjes hebben minder water nodig dan éénjarigen... Voor mij is het wel weer een stapje terug... maar soms moet dat... Ik heb bedacht dat ik de aankomende zomer maar veel open-tuinen ga bezoeken... of gewoon hier en daar een mooie tuin inloop... 



1 opmerking: