maandag 18 januari 2021

Blue Monday...

Vandaag was het Blue Monday... de meest deprimerende dag van het jaar... verzonnen door een Britse psycholoog die dat met formules en rekenmethodes wetenschappelijk bewezen heeft... Depri-maandag is de laatste maandag van januari in een volle week waarin de mensen zich treurig... neerslachtig en weemoedig voelen... Dit zou te maken hebben met het idee dat de goede voornemens mislukt zijn en de vakantie nog heel ver weg is... Nu is de kleur blauw wel mijn lievelingskleur... maar aan Blue Monday doe ik niet mee... Een wonder dat de commercie er nog niet aan mee doet... dat we allemaal op deze dag blauwe dingen moeten kopen... of zoiets... Erg geleerde mensen draaien soms wat door... zoals deze psycholoog of misschien is hij wel familie van Harry Potter... Ik vind hem zo wie zo een vreemde snuiter... Op mijn foto Hyacinten die ik vorige week... voor de vorst... binnengehaald heb... om het voorjaar in huis te halen... Ze beginnen nu wat te kleuren... en worden dus blauw... Heel toepasselijk voor deze maandag...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten