vrijdag 22 januari 2021

Gezellig hoekje...

Groot en klein... alle vogels genieten van het voer op mijn voederplank... Elke dag verzamelen de mussen zich in de haag die naast de voederplaats staat...  Als ik met het voer aan kom lopen vliegen ze al niet meer weg... ze kennen me inmiddels... Ze zijn wel op hun hoede... er zijn er altijd een paar die de omgeving in de gaten houden... of er geen katten en roofvogels in de buurt zijn... Ook de familie ekster weet de voederplaats te vinden... ze zijn met zijn vijven en wonen in een knotwilg... wat inmiddels een schietwilg is geworden... die langs de wetering staat bij de brug... Om de beurt komen ze eten... alleen vertrouwen ze nog steeds de stenen kip naast de voederplank niet helemaal... Onder de voederplaats eten de vinken de gevallen zaadjes op en ook het eendenkoppel dat altijd in mijn tuin rondscharrelt zit regelmatig tussen de vinken naar zaadjes te zoeken... Vanuit mijn luie stoel heb ik goed zicht op dit hoekje in de tuin... een heel druk gezellig hoekje... Ik geniet er elke dag van...!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten