zaterdag 2 januari 2021

Sereen...

Er heerste vandaag rust in de polder... geen landbouwverkeer... geen vuurwerk meer... en ook geen jagers... Er lag een serene rust over de wazige polder... Zelfs de smienten en ganzen waren niet te horen... ik heb zelfs geen idee of ze er nog wel zijn... of ze niet verjaagd zijn door het geknal wat ondanks het vuurwerkverbod toch te horen was... Vooral ten noorden van ons huis... richting de Lek... was het geknal best heftig... Doordat het vandaag zo stil was kwamen vaste gasten weer tevoorschijn... ook het ijsvogeltje was weer van de partij... die kon lekker vissen vangen met deze stilte... Want als kind werd mij altijd gezegd dat ik stil moest zijn bij het vissen... anders jaagde je de vissen weg... Ik vraag me nu inmiddels af of vissen wel oren hebben... 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten