vrijdag 16 augustus 2019

Nooit saai...

Het was een prima buiten-vertoef-dag vandaag... het was droog... weinig wind... en soms scheen even de zon... Vanmiddag heb ik dus fijn zitten lezen op ons terras met uitzicht op de polder... waar het erg druk was met vogels... Op een moment zag ik wel 9 zilverreigers op het weiland van buurman boer... dat pas gemaaid is... Zou er een muizenplaag zijn... vroeg ik me af... want Poes Fien bracht gisteren ook al een muis mee naar huis... En de buurt-katten zie ik ook regelmatig met gevangen exemplaren het weiland uit komen... Ook veel zwaluwen zag ik... tientallen vlogen er door de lucht... scheerden over de wetering en zelfs door onze tuin... Hopelijk weer honderden muggen minder rondom ons huis... De kivieten zijn zich langzaam al aan het verzamelen voor hun lange reis richting het zuiden... Ze zwermen boven de polder en dalen met z’n allen op het weiland om hun buik nog even vol te eten voordat ze vertrekken... En dat trekt weer roofvogels aan... ik zag een buizerd in het land zitten en boven mij cirkelde een andere roofvogel... ik dacht een Kiek... maar kon het niet goed zien... Ik heb echt zitten genieten van dit alles... Het is ook nooit saai in de polder...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten