woensdag 14 augustus 2019

Invasie...

Op het ogenblik heb ik een invasie van koolwitjes in mijn tuin... Waarschijnlijk hebben de mensen in mijn omgeving die kool gepoot hadden in hun tuin deze winter niets te eten... kool dan hè... Die zijn opgevreten door de rupsen die nu vlinders geworden zijn... Vooral op mijn blauw/paarse bloemen stikt het van de witte vlinders... Dat zal dan wel de lievelingskleur van koolwitjes zijn... Eigenlijk is het wel gezellig in de tuin met dat heen en weer gefladder tussen mijn Verbena’s... Lavendel... Tuingeraniums... en Kattenstaarten... Zelfs poes Fien vindt het leuk... die probeerde de koolwitjes met haar forehand/poot neer te slaan... alsof ze aan het tennissen was... Zodra het begon te regenen waren de koolwitjes weg... en Fien binnen... Ze schijnen allebei niet van regen te houden...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten