vrijdag 30 augustus 2019

Argusvlinder...

Wat een heerlijke dag vandaag... niet te warm... precies goed... voor mij dan hè... Toen ik vanmiddag buiten zat... zag ik deze Argusvlinder... Helaas was hij hartstikke dood... maar dat was dus niet te zien... Hij zag er zo gaaf uit... helemaal intakt nog... Ik heb hem voorzichtig opgepakt en op tafel gelegd om hem eens goed te bekijken... Wat een prachtige structuur hebben zijn vleugels... het lijkt wel of hij geborduurd is... dit is niet na te tekenen of te schilderen... En dit was nog maar de buitenkant... Toen ik hem open wilde vouwen viel hij jammergenoeg helemaal uit elkaar... hij was dus al enige tijd geleden overleden en inmiddels helemaal verdroogd... Tot stof geworden...  Ik moest het dus doen met alleen de buitenkant... maar dat was geen straf... Natuur met een grote N....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten