zaterdag 29 juni 2019

Geuren...

Wat is dat toch met geuren... waarom doen bepaalde geuren me toch terugdenken aan mijn jeugdjaren... Ik heb dat met moederkruid... omdat mijn oma die bloemen in de tuin had staan... Ik heb het ook met varkenslucht... dan zie en ruik ik weer de boer van de Willemshoeve uit ons dorp binnenkomen in De Multistee... om naar de zitting van de RABO bank te gaan... Vandaag had ik het met hooi... dat door buurman boer binnengehaald werd... We zaten lekker buiten... op de wind en in de schaduw van een boom...met de geur van hooi naast ons... heerlijk... Het deed mij denken aan de hooibouw van mijn jeugdjaren... bij onze vroegere buren... als wij boven op een voer hooi mochten zitten vanuit het weiland naar de boerderij... Daarna mochten wij het hooi wat met de hooiblazer omhoog werd geblazen plat trappen... om zo veel mogelijk hooi op de hooizolder kwijt te kunnen... Soms gingen we ook wel eens stiekem naar de hooizolder om hutten te bouwen en hooigevechten te houden... Het zijn mooie herinneringen van mooie jeugdjaren... dankzij de geur van het hooi van buurman boer... Toen het hooi verstopt was in grote plastic ballen was de geur weg... maar herinneringen blijven voor altijd bestaan...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten