dinsdag 11 juni 2019

Blij...

Sinds gisteren bloeit de eerste bloem van de waterlelie in mijn vijver... Eigenlijk een wonder want in het voorjaar bemerkte ik dat de pot waarin hij gepoot is op zijn kop in de modder van de vijver lag... Geen idee waarom en hoe dat zo gekomen is... Ik heb de pot met de waterlelie eruit gevist... en zag dat er geen spoortje van leven meer in zat... Gewoon gestikt in de modder... dacht ik... Omdat deze plant nog uit de vijver van ons moeder kwam... had ik er behoorlijk de pe in... Ik heb de pot toch maar terug gezet... maar dat lukte niet helemaal... Hij viel op zijn kant... en ik kreeg hem niet meer goed... We zien wel... was mijn gedachte... Na een paar weken zag ik toch wat blaadjes verschijnen... en die blaadjes werden bladeren... en nu bloeit hij... De knop van de bloem had ik gemist... dus was gisteren de verrassing voor mij dubbel zo groot dat hij weer in bloei staat...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten