woensdag 6 februari 2019

Nat...

Het regende toen ik vanmorgen uit bed stapte... en die regen bleef de hele dag vallen... Goed weer dus om de badkamer eens flink aan te pakken... Slecht weer om buiten foto’s te maken.... Dan nog maar foto’s die ik gisteren maakte... van planten die de kou overleefd hebben... en op de vreemdste plekken te voorschijn komen... Het is de Digitalis of Vingerhoedskruid... Deze plant zaait zich zo gemakkelijk uit in de nazomer... dat ze op de gekste plekken opkomen... Meestal laat ik de zaailingen gewoon staan... waar dan ook... of ze moeten heel erg in de weg staan... Wij zijn namelijk gek op Vingerhoedskruid... en wij zijn: ik en de hommels en bijen...  Hier zijn ze gewoon in het grind opgekomen... en aan de buitenkant van de beschoeiing... tussen de planken uit gegroeid... Ik ben benieuwd wat voor kleur ze straks hebben... want dat is altijd weer een verrassing...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten