woensdag 24 oktober 2018

Voeren... 

Sinds gisteren voer ik de vogels weer... Ik vind het toch zo gezellig al die vogeltjes die komen eten... ik kan er uren naar kijken... Helaas ontbreekt mij de tijd daarvoor... maar tijdens bakkiestijd geniet ik er dubbel van... De foto is wat flets.... dat komt omdat het heel lastig fotograferen is door het raam... de ruit weerspiegelt heel erg en ze zijn ook niet erg schoon aan de buitenkant... De eerste vogels die op de zonnepitten en vogelvoer afkwamen waren de koolmezen... Ik was nog niet binnen of ze waren er al... alsof ze het ruiken...  Later zag ik ook al vinken en een winterkoninkje... Een sperwer had al weer snel in de gaten dat ik de vogels weer voerde... maar gelukkig hangt de voederplank in een boom waar de vogels in kunnen schuilen... maar te vertakt is voor de sperwer ...  Dus na een scherp gefluit van een koolmees vlogen alle vogeltjes de boom in... en had de sperwer het nakijken... 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten