donderdag 11 oktober 2018

Deutzia...?

Ik heb weinig te melden eigenlijk... vanmiddag was het hier in Brabant 25 graden... we genieten dus nog steeds van het mooie weer... Ik zag ook vandaag deze struik in bloei staan... met zuiverwitte kleine bloemetjes... Zeker weten doe ik het niet... maar volgens mij is dit de Bruidsbloem of Deutzia... Normaal bloeit hij in juni maar nu is er geen touw meer aan vast te knopen wanneer planten en struiken bloeien... Alles is in de war... is aan een tweede bloei begonnen... Wat ik wel weet... is dat je hier je nek breekt over de eikels... de vruchten van de eikenbomen... en ook beukennootjes zijn er volop... Men zegt wel dat als er veel eikels zijn dat je dan een strenge winter krijgt... Ik moet er nu nog niet aan denken... voorlopig zit ik nu nog in mijn korte broek... 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten