maandag 3 september 2018

Windwijzer...

Bijna dagelijks zit deze aalscholver te drogen op een dode boomstronk tegenover onze tuin... Inmiddels is hij behoorlijk gewend aan mij... en kon ik hem goed op de foto zetten... Ik moet niet op het terras komen... want dan vliegt hij weg... maar een paar meter de tuin inlopen tolereert hij van mij... maar hij houdt mij wel goed in de gaten... Hij is mijn levende windwijzer... hij moet namelijk na het duiken naar vis zijn vleugels drogen anders komt hij de lucht niet in... Met natte vleugels kan hij niet vliegen... Hij gaat dus met gespreide vleugels tegen de wind in staan zodat het drogen vlugger gaat... Ik zou zeggen... ga in de zon staan... maar wind schijnt sneller te drogen dan de zon... De Aalscholver is een behoorlijk grote vogel... met een lange staart... die hij onder water als roer gebruikt... Hij moest alleen blauwe ogen hebben.... want door zijn donkere blik... is het gewoon een engerd... Bijzonder trouwens dat de poes en de vogel helemaal niet bang waren voor elkaar en de poes gewoon in het weiland bleef liggen...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten