woensdag 5 september 2018

Onweer...

Wat een weer vannacht... er vielen geen regendruppels op mijn dakraam maar complete glazen water... Sinds hele lange tijd heb ik vanmorgen de bloempotten weer leeg moeten gieten... de planten stonden gewoon te verzuipen... Jammergenoeg heb ik geen regenmeter... maar er is heel veel water gevallen... denk ik.... Op de foto staat een overzicht van de blikseminslagen rond Goudriaan... alleen dan de bliksem die de grond geraakt heeft hé... er waren er nog veel meer in de lucht... Elk oranje en rood stipje is een blikseminslag... en ook datum en tijd staan erbij... Er is een website waar je dit op kan vinden... en als er een inslag vlakbij is komt er een cirkel in beeld tot waar je de donder hoort... heel interessant... De website heet: lightningmaps.org  ... Een aanrader voor diegenen die alles over het weer willen weten... zoals ik dus... Nu nog op zoek naar een regenmeter....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten