zondag 9 september 2018

Vendemmia...

Nee... het is geen vloek " vendemmia "... Zo noemt men in Italie de druivenoogst... om wijn te maken... Ik las gisteren dat onze Goudriaanse wijnboer aan het plukken was en dat de kwaliteit prima was... Vanmiddag dus even naar mijn eigen druif gekeken... wat een trossen hangen eraan... Onbegrijpelijk eigenlijk... de wijnstok is niet gesnoeid... niet gekrent... niet bespoten... staat in een pot... en toch hangen er zoete druiven aan... De natuur is haar eigen gang gegaan... De ranken zijn de kastanjeboom ingegaan... hangen in de sloot... hebben zich door mijn roos verweven... en kruipen door het grind... Daar komt dus niets van terecht... dacht ik... maar de druif dacht daar anders over... Voor mij is het nu dus ook " vendemmia ".... tijd om te oogsten... 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten