maandag 20 augustus 2018

Transgenders...

De Mandevilla... familie van de Maagdenpalm... is één van de meest dankbare, bloeiende tuinplanten... Als hij op tijd water en mest krijgt... bloeit hij door tot eind oktober... Zodra de buitentemperatuur 10 graden of minder wordt stopt hij ermee... buiten dan hé... als je hem naar binnen haalt blijft hij als kamerplant gewoon bloeien... Hij is absoluut niet winterhard... zijn oorsprong ligt dan ook in Zuid-Amerika... en eigenlijk is het een klimplant... Ik gebruik hem als hangplant in mijn bloembakken... en ze doen het perfect... ondanks de hitte... In tuinboeken wordt hij met verschillende namen aangesproken.... Sundaville.... Chileense Jasmijn... en Dipladenia... Ik noem hem gewoon Mandevilla.... ligt het makkelijkst in de mond... Het vreemde aan mijn Mandevilla’s is dat ze geen opening hebben voor de meeldraden... heb ik weer... transgender bloemen... waar de bijen niets aan hebben... maar voor mij zijn ze prachtig... 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten