donderdag 4 januari 2018

Zielig...

Na regen komt zonneschijn...zegt men... Maar vandaag was het miezerig... na regen en storm... Omdat ik enkele dagen niet mijn bed uit geweest was...en dus ook niet buiten...hebben de tuinvogels deze dagen geen voer gehad... Nou is dat geen ramp want het vriest niet en de vogels kunnen zelf nog genoeg voedsel vinden... maar de Turkse Tortels zijn het inmiddels zo gewend om elke dag zonnepitten van de voedertafel te komen eten... dat ze elke ochtend op mij en de pitten zitten te wachten... Deze Tortel zat vanmorgen te wachten... voor mijn raam... Hij zat een beetje zielig te suffen en was nat van de motregen... Wie weet hoelang hij er al zat... hoeveel dagen... Domme gedachten natuurlijk...want een vogel redt zich wel... Toch heb ik hem snel zijn pitten gegeven... waarschijnlijk meer voor mijn gemoedsrust... dan voor zijn honger...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten