vrijdag 5 januari 2018

Geveld...

Daar ligt hij dan....in bonken en stukken... Het was de treurwilg die in de tuin van de buren stond... Ruim 30 jaar oud was hij... drie eigenaren heeft hij gehad... heel wat kinderen heeft hij zien opgroeien...en heel veel kinderen heeft hij voor het eerst op de schaats zien staan... De vogels die op zijn takken hebben gezeten zijn inmiddels niet meer te tellen... soms zaten er ‘s nachts uilen in te oehoeen... en duiven hebben regelmatig nesten in zijn kruin gemaakt... Maar vandaag is hij geveld...het was zijn tijd... hij werd veel te groot voor een nieuwbouw tuintje...  Meermalen heb ik angsten uit gestaan bij zware stormen...hoe hij dan heen en weer bewoog... Vooral als hij vol in het blad stond... Want als hij zou vallen was het wel op ons huis... en in onze tuin... Ik...als natuurliefhebber...zal hem missen... Ik...als tuinliefhebster...ben blij... want ik heb nu weer zon in mijn tuin...en op mijn terras....!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten