maandag 29 januari 2018

Spetters...

En dan kom je ‘s morgens beneden en merk je dat alles onder de modder zit... Vooral in de serre is het een bende... Er heeft dus weer eens een kat in de sloot gezeten... Meestal komen ze nat en onder de modder binnen als ik thuis ben...dan vang ik ze op met een handdoek...of ik zet ze onder de kraan... Maar vannacht lag ik in bed... en moest diegene die in de sloot gezeten had... zichzelf schoonmaken... Fijn hoor... alles was dus ondergespetterd.... Muren... meubels... boeken... tijdschriften... en meubels zagen er uit als een “rijst met krenten hond” ( Jip en Janneke taal )... alsof iemand gespat had... met een tandenborstel en een stuk gaas... De vloer had ook een ander kleurtje gekregen...gelukkig zijn dat tegels...dus goed schoon te maken.... De dader heeft heel de dag opgerold in zijn mand gelegen...soms even keek hij mij aan... met grote onschuldige ogen van: ik was het niet.... maar de modderresten op zijn rug verraadde wat anders....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten