dinsdag 23 januari 2018

Winterjasmijn...

Tussen de nu kale klimrozentakken probeer ik de Winterjasmijn omhoog te laten groeien.... Ik moet hem daarbij wel helpen...want zijn eigen vastzetten doet hij niet... Zo probeer ik de kale oostmuur van ons huis in de winter kleur te geven...want de Winterjasmijn bloeit eigenlijk de hele winter... Het begint al in november tot zeker eind februari... Pas als hij uitgebloeid is komen de blaadjes aan de stengels... Hij is behoorlijk winterhard en kan vorst verdragen tot zeker min 20 graden... Daar heeft hij morgen geen last van want ik hoorde net dat het dan plus 14 graden wordt... De Winterjasmijn komt uit het geslacht Oleaceae...en is dus familie van de Oleander...  En dat is ook te zien...ze hebben een beetje hetzelfde bloemetje... alleen heb ik nog nooit een knalgele Oleander gezien...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten