zaterdag 11 november 2017

Uitprobeersels...

Vandaag is het 11november.... maar het is ook Single Days...Sint Maarten... wapenstilstandsdag in BelgiĆ«...de 11e van de 11e...einde van de eerste wereldoorlog...en in Engeland en het Gemene Best Remembrance Day... Vrijgezellen vieren dus dat ze vrijgezel zijn...op de naamdag van Sint Maarten gaan kinderen met een rommelpot of lampion langs de huizen om snoep op te halen...BelgiĆ« heeft een vrije dag....net als Frankrijk... de carnavalstijd breekt aan met het kiezen van Prins Carnaval...en 99 jaar geleden werd in een treinwagon in Compiegne de vrede getekend en kwam er een einde aan de eerste wereldoorlog... De 8,5 miljoen slachtoffers van deze Grote Oorlog worden op Remembrance Day herdacht en ook alle Engelse en Canadese slachtoffers van latere oorlogen en conflictsituaties... Ik heb op deze zaterdag een nieuwe compactcamera aangeschaft...met een makkelijk knopje “auto”... want ik gun mij geen tijd om afstand... belichting... sluitertijd...en de rest in te stellen... Dan zijn mijn vogels al lang gevlogen eer ik zo ver ben... Vanmiddag wat uitgeprobeerd met mijn nieuwe speeltje...bij deze dus de eerste uitprobeersels....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten