dinsdag 14 november 2017

Schijtlijster...

Hij is weer terug...mijn schijtlijster... Twee jaar geleden sliep hij ‘s nachts in het raamkozijn van de bovenste verdieping... Daar heeft de loodgieter toen een rij pinnen op de tegels geplakt... De vogel verdween maar het raam kon niet meer open... Nu is hij dus weer terug en slaapt hij in het raam...een verdieping lager... Weer pinnen plakken is geen optie...want dit raam moet open kunnen... Hij schijt alles onder... mijn ramen... de muur... tuinstoelen... en alles wat er op het terras staat... Er liggen hele drollen met haar op mijn kussenskist...of zouden het soms braakballen zijn... Elke avond tegen licht en donker hoor ik wat kreten van hem...en installeert hij zich voor de nacht... Ik heb hem al een paar keer verjaagd...maar hij komt toch weer terug... Het is trouwens een roofvogel...ik twijfel tussen een sperwer en een torenvalk... Nu dus aan mijn lezers de vraag:  wie weet er een vogelvriendelijke oplossing zodat mijn schijtlijster gaat verhuizen...


2 opmerkingen:

  1. Lijkt me een uil gezien de braakballen?
    Ik denk ook aan een aalscholver, die kunnen er ook wat van. En aangezien jij dicht bij open water woont. Alhoewel ze ook op andere plaatsen bivakkeren: bijvoorbeeld op de lichtmasten langs de provinciale weg tussen het hoge kruispunt en Giessenburg. Ik fiets met angst en beven eronder door... en over het witte asfalt eronder... Wat een schijters!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vergeten te 'tippen': wij leggen stukken karton neer op de plaatsen waar deze schijters (uilen hier) zitten. Onder meer in de werktuigenberging, boven de werkbank op de houten balken...

    BeantwoordenVerwijderen