woensdag 29 november 2017

Evergreens...

Het weer was vandaag net als deze eend....in ruste... Er was weinig wind...en het was wat heiig... Omdat inmiddels het winterpeil geldt...kon deze eend zittend in het water slapen... De wal is behoorlijk afgekalfd... en daardoor is de sloot heel ondiep geworden...  Vanmiddag was het voor mij een saaie administratiemiddag... maar door een tip van een vriendin werd het een nostalgische middag... Op radio 5 zendt men de hele week de Evergreen top 1000 uit...de muziek uit mijn jeugdjaren... Ik zat weer net als vroeger mijn werk te doen met de radio aan... toen om te leren...en nu om het geleerde in praktijk te brengen... Het viel mij wel op dat de songs van vroeger veel langer duren dan nu...bijvoorbeeld Deep Purple met Child in Time...10.13 minuten... The Doors met Riders On The Storm...7.14 minuten...en Light My Fire met 7.09 minuten... Ook songs van Bob Dylan... Hurricane 8.32 minuten... en Jimmy Hendrix met Voodoo Chile...wat zelfs 15 minuten duurt... horen erbij... Het liedje Worn Down Piano van de Mark and Clark Band duurt 8.10 minuten...  Zou je deze zes songs achter elkaar afspelen ben je een uur verder... De tijd vloog vanmiddag voorbij...en mijn administratie is weer bijgewerkt...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten