woensdag 18 januari 2017

IJspret...

Na de vorst...en mist..van afgelopen nacht...was het vanmorgen buiten een prachtige witte bevroren wereld... Een sprookjeswereld...waar op het ogenblik Koning Winter regeert... Het ijs op de wetering is na twee nachten vorst....dik genoeg...voor mijn katten... Hoe ze dit weten...snap ik niet...ik zie ze niet stampen op het ijs...zoals wij doen...of een gaatje boren...om de ijsdikte op te meten... Nee...ze gingen naar buiten...keken naar het ijs op de sloot...en sprongen er zo op...zonder aarzeling... Levensgevaarlijk... zou ik denken...  Ze hadden het trouwens best naar hun zin....ze struinden op het ijs ...de walkanten af...op zoek naar muizennesten...waar ze anders niet bij kunnen...en zaten elkaar na...al slippend over de wetering... Jammer dat ik niet mee kon doen...met hun spel...ik durf het nog niet aan...durf zelfs nog niet te stampen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten