maandag 16 januari 2017

Afkalven...

Het hoogheemraadschap verwachtte net als ik...veel sneeuw en nattigheid... Vorige week is dus..uit voorzorg...het polderpeil behoorlijk verlaagd... zodat er genoeg opslagruimte zou komen voor al die smeltende sneeuw... Daardoor viel het mij vandaag op...dat het slootje naast ons huis steeds breder wordt... de slootkant van buurmans weiland stort namelijk langzaam in... Dat heet afkalven...geloof ik...en komt door de golfslag van het water... Nou...zo hoog zijn die golven hier niet...er zal wel wat anders aan de hand zijn...ik denk ongedierte... Mijn katten kunnen hier urenlang naar de grond zitten staren...net alsof ze iets horen of zien.... Het kunnen dus muizen zijn...of waterratten... bisamratten... woelratten...of mollen...die gangen graven in het weiland... Ik heb geen idee...zodra ik buurman boer zie...zal ik het wel melden.... Misschien kan onze rattenvanger de oorzaak wel vinden...en vangen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten