zondag 22 januari 2017

Glad ijs...

Vanmiddag heb ik de stoute schoenen aangetrokken...en heb ik me op glad ijs begeven...  Met andere woorden: ik heb mijn bontlaarzen aangedaan en ik ben over het ijs het weiland in gegaan...en een fijne wandeling gemaakt...de polder in.... En...als je er oog...en oren voor hebt...wat is er dan veel te zien en te horen...in de stille bevroren polder... Ik werd vergezeld door een Winterkoninkje...met zijn gezellig getjirp...er liepen zwanen te grazen...een zilverreiger stond op het ijs...in de wal te peuren... er zat een buizerd hoog in een boom...en hield mij goed in de gaten... Toen ik dichterbij kwam...vloog hij weg... In een els...bij de tweede wetering...zaten veel vinken de elzenproppen uit te pluizen....op zoek naar zaadjes... De jeugd verkende...op de schaats... de polder... en op een slootje zag ik een opa met zijn kleinkind schaatsen... Toen dacht ik : wat wonen we toch in een prachtig gebied...en wat is het vandaag een prachtige dag...winter in de polder... de stilte... de zon... geen zuchie wind ... en een ijsbaan met schaatsende kinderen achter je huis...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten