vrijdag 20 januari 2017

Echt winter....

Hadden eergisteren mijn katten al ijspret...vandaag waagden de eerste schaatsers zich op het flinterdunne...gladde...zwarte ijs...van de wetering... Gelukkig nog maar een enkeling...een paar fanatieke ijsliefhebbers...want zouden er meerdere liefhebbers gekomen zijn...had het ijs het zeker niet gehouden...denk ik... Als kind mocht ik pas op het ijs...als mijn vader er flink op gestampt had...en er geen scheuren of sterren in het ijs kwamen.... Dan pas zocht mijn moeder de schaatsen op...en mijn vader de bijl...om een wak te hakken...voor als de brandweer water nodig zou hebben...bij een eventuele brand... Dat wak werd gemarkeerd met stukken ijs uit dat wak...en afgedekt met planken en een dikke deken...zodat het niet opnieuw dicht kon vriezen...Tegenwoordig zijn er kettingzagen... Vanmiddag werd er dus geschaatst...gekluund...gegleden...en mannequin gechallengend....Hoera...het is nu echt winter...!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten