dinsdag 20 april 2021

Ontbijt...

Vanmorgen kon ik mijn ontbijt weer buiten opeten... uit de wind en in het ochtend-zonnetje... Naast mijn katten had ik gezelschap van o.a de dieren op mijn foto... De haas zat op 10 meter van mij vandaan zich nietsvermoedend uitgebreid te poetsen... ik heb met verbazing gekeken hoe precies hij dit deed... Er werd geen plekje op zijn lijf overgeslagen... Toen ik mijn mok thee wilde pakken schrok hij van mij... en ging er als een haas vandoor... De fuut kwam op 5 meter bij mij vandaan boven water... zag mij... bleef verbaasd even zitten... lang genoeg voor deze foto... en dook toen weer onder water... En de meerkoet... ach die ziel... die kan wéér overnieuw beginnen met bouwen... gisteravond werd het in aanbouw zijnde nest overvaren door een kano... Stukken nest en losse takken liggen nu bij mij voor de vlonder... Het is “maar” een dier... maar toch heb ik medelijden met dit meerkoetenpaar... Het is dat mijn jaren gaan tellen... anders had ik eigenhandig een nieuw nest voor hun gebouwd...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten