donderdag 22 april 2021

Communie...

Vanavond zag ik wel drie ganzenfamilies in de wetering zwemmen... Het zijn grauwe ganzen die hier in de buurt gebroed moeten hebben... Voor mij is het de eerste keer dat ik in mijn buurt ganzenfamilies gezien heb... De laatste jaren trekken grauwe ganzen niet meer weg... en blijven ze na de winter hier om te broeden... Ganzen zijn monogaam... ze blijven hun hele leven bij dezelfde partner... ze broeden ook in kolonies dicht op elkaar... Als de kuikens uit het ei gekomen zijn blijven de verschillende families ook bij elkaar om zich zo tegen vijanden te weren... Dat zag ik dus vanavond... drie ganzenfamilies met kuikens bij elkaar... twee daarvan staan op mijn foto... de derde familie kon er net niet bij... Leuk hoor... weer eens wat anders... een ganzen-communie in de polder... 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten