dinsdag 16 maart 2021

Molenaarsbloed...

Het was een natte dag met ruige luchten... best wel mooi om te zien... echte Hollandse regenluchten... Even kwam de zon er nog doorheen rond de middag... dus rap naar buiten om wat foto’s te maken en om gelijk maar wat zooi op te ruimen die storm Evert veroorzaakt had... Her en der vond ik nog wat spullen... een windlicht in de vijver... een vogelhuisje tussen de planten... en een tuinkrans op het gazon... Ik zag ook dat de restauratie van de molen begonnen is... gelukkig... want ik vond het zo’n zielig gezicht... een molen met maar twee wieken... Ik vond het wel stoer om zo hoog in een klein bakkie te moeten werken... ze zullen het wel gewend zijn die werklui... maar toch... Ik zal blij zijn als de molen alle vier zijn wieken weer heeft... het is toch een beeldbepalend monument van ons dorp... en door bezoekers aan ons dorp het meest gefotografeerd vanaf de brug en de provinciale weg... Ook het kleine beetje molenaarsbloed in mijn aderen zal weer sneller gaan stromen als ik hem straks in volle glorie weer zie draaien...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten