vrijdag 12 juni 2020

Vreemdeling... Bladrammenas...

We kregen een zomerse dag vandaag... helemaal voor noppes... zomaar... En zo’n dag betekent voor mij de hele dag buiten bezig zijn... wat rommelen in de tuin... en soms ook even zitten... Vanmiddag kregen we ook een paar buitjes... maar dat mocht de pret niet drukken... In het weiland naast ons huis staat een voor mij vreemde plant te bloeien... Omdat buurman boer met maaien altijd een stukje gras aan de slootkant laat staan... komen daar soms prachtige bloemen te voorschijn... Ik zag al een heel stuk met Kamille staan en ook de bloemen op de foto staan er tussen... Een vreemdeling dus voor mij... die heel veel bijen aantrekt... Na veel uitpluizen blijkt het dus Bladrammenas te zijn... familie van de radijs... maar die meestal gezaaid wordt als groenbemester... Iets met betere mestopname en afgifte... of zoiets... Ik had hem nog nooit gezien... en het is een raadsel hoe hij in het weiland terechtkomt... maar de bijen en hommels zijn er heel blij mee... 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten