vrijdag 15 november 2019

Woekeren...

Ook dit is een wildebloem die nu nog in bloeit staat... de inzet is de zaaddoos die overblijf als hij uitgebloeid is... met heel veel zaadjes erin... Het zijn kleine bloemetjes aan redelijk hoge stelen met weinig blad eraan... Ik heb geen idee hoe deze heet... ik moet voortaan toch maar de lege zaadzakjes bewaren... daar staan de namen op van de bloemenzaadjes die erin zitten... Eigenlijk is het best een grappig bloemetje...met die geaderde bloemblaadjes... Volgend jaar zullen er veel meer staan... als ik al die zaaddozen zie... Gelukkig heb ik ‘s winters altijd veel vinkenvogeltjes in mijn tuin rond rondscharrelen... die zijn gek op wildebloemen zaadjes... Die zorgen er dus voor dat deze bloem zich niet te veel uitzaait en zijn buurbloemen niet gaat overwoekeren... De Natuur regelt zichzelf...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten