vrijdag 8 november 2019

Hot Lips... 

Mijn Salvia staat nog steeds in bloei... wat een dankbaar struikje is het toch... om in november nog zin te hebben om bloemetjes voor mij te produceren... Deze Salvia... zijn Latijnse naam is Salie... is dus een klein struikje... maar hij heeft ook zusjes en broertjes die éénjarige planten zijn... en niet winterhard zijn... De mijne is maar een beetje winterhard... bij strenge vorst moet hij dus naar binnen... Salie is afgeleid van het Latijnse woord ‘ salveo’ wat genezen betekent... In de Middeleeuwen was Salie al een multimedicijn... het werd werkelijk bijna voor alle ziektes gebruikt... zit vol antioxidanten... en vitamine K...  Salie staat er ook bekend om dat het het geheugen bevordert... het is krachtvoer voor ons denkvermogen... Koop dus gewoon bij de supermarkt een salieplant en gebruik de blaadjes veelvuldig bij het koken... echt het is hartstikke gezond... Trouwens... ik zeg wel ‘hij’ over mijn Salviastruik... maar ik denk dat hij een ‘zij’ is ... Ze heet officieel namelijk " Salvia Hot Lips " ...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten