vrijdag 29 november 2019

Winterklaar...

De eerste zullen de laatste zijn... Dit gezegde vindt eigenlijk zijn oorsprong in de Bijbel... en is figuurlijk bedoeld... Voor mij geldt dit letterlijk... Één van de eerste éénjarige planten die ik het afgelopen voorjaar kocht was een grote pot met allerlei planten erin... Ik kocht hem bij onze Speeltuinvereniging... In de loop van het jaar groeide één van de planten... de witte Lobelia... zo hard dat ze de andere planten volledig overgroeide... En ze bleef maar bloeien... Vandaag was het een mooie tuinwerkdag... en was dan eindelijk de achtertuin aan de beurt om opgeruimd te worden... en hoewel dat de Lobelia nog bloeide heb ik hem als laatste éénjarige in de groene kliko gemikt... Hij heeft z’n geld wel opgebracht... De achtertuin is winterklaar... mijn tuinspieren doen pijn... maar krijgen nu wel de tijd om te herstellen... helemaal tot eind februari...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten