zaterdag 23 maart 2019

Staartgolf... 

Vergeleken met gisteren viel het weer zwaar tegen... vanmiddag wilde ik nog even wat tuinieren maar ik vond het maar niks met die noordenwind... Ik ben lekker binnen gaan zitten met een haakwerkje... Toch was het voor maart eigenlijk best redelijk weer... maar ik ben verhakkelt... dat is een ander woord voor verpest... door het mooie weer van gisteren... ( Dat ene woord mag niet meer gebruikt worden omdat het met een ziekte te maken heeft... )  Gisteravond maakte ik deze foto... twee woerden op een rimpelloze wetering... met een prachtige hekgolf achter hen... De term ‘hek’ is een andere aanduiding voor de achtersteven van een schip... de uiterste achterkant van een boot dus... Maar omdat woerden geen stevens hebben... voor en achter... noem ik de hekgolf dus staartgolf... mooi hè...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten