woensdag 27 maart 2019

Camellia..

Vandaag bloeiden de eerste bloemen van mijn Camellia struik... Hier zat ik al een tijdje op te wachten... overal zag ik al Camellia’s in de bloei staan... maar die van mij vertikten het... stond er een beetje zielig bij...  Maar vandaag was het zover... Wat een prachtige bloemen zijn dat toch... een soort Roos die in de lente bloeit... Toch zijn het best lastige struiken om in je tuin te hebben... ze hebben namelijk nogal wat wensen wat de verzorging betreft... Ze willen niet op het oosten staan... het liefst op het noord-westen... ze houden niet van wind... liever in de volle grond dan in een pot... ze vragen in de zomer veel water... en dan vooral regenwater... houden niet van de zon... houden niet van vrieskou... en staan het liefst in zure grond... Een lastige struik dus... Soms zie je prachtige exemplaren bij iemand in de tuin staan... en als je dan informeert wat ze dan wel niet allemaal voor de struik doen... hoor je vaak " helemaal niks "...  Het schijnt dus dat je ook te zuinig op deze struik kunt zijn... zoals ik... aan al zijn wensen gehoor geeft... en hij er dan toch nog arremetierig erbij staat... Dit jaar ga ik hem dus gewoon negeren... ik begin om voorlopig niet meer tegen de struik te praten... dat zal hem leren...!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten