vrijdag 1 maart 2019

Krakers...

Ik ben een beetje verpest deze week... door de mooie lenteachtige dagen... Ik vond het toch zo koud vandaag... mijn lijf was al gewend aan de 20 graden van de afgelopen dagen... Maar voor 1 maart was het eigenlijk helemaal niet koud... Vorig jaar hadden we op 1 maart een ijsdag... met een gevoelstemperatuur van -13 graden... en er werd geschaatst... Een verschil dus van 23 graden... Het is even wennen dus... Vanmiddag zag ik een eendenstel zwemmen... het waren krakeenden... Vorig jaar zwom er hier ook één stel... dus ik denk dat het hetzelfde stel is... Krakeenden broeden laat... gemiddeld pas in juni... en dat is hartstikke handig want ze gebruiken gewoon een reeds verlaten nest van wilde eenden... hoeven ze zelf niet te bouwen... Het zijn dus gewoon Kraakeenden in plaats van Krakeenden...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten