donderdag 9 februari 2017

Golven...

Vanmiddag hebben we het eiland Madeira eens van de andere kant bekeken...vanaf de Atlantische Oceaan...We zijn op een boot gestapt...met een Nederlandse kapitein... Een soort " ik vertrek " Limburger...die hier op Madeira vis- en boottochten voor toeristen verzorgt... Het is een prachtig gezicht...om het groene  eiland te zien oprijzen uit zee... Het was wel jammer dat de zee wat woelig was...foto 's maken ging moeilijk op een hevig deinende boot... Omdat wij Nederlanders waren... kregen we volgens de kapitein de beste plaatsen...wij mochten voor op de boot zitten... Nou...dat hebben we geweten...de hoge golven...met de harde wind...zorgden ervoor dat ik.. na afloop... mijn spijkerbroek kon uitwringen...mijn sokken sopten in mijn schoenen...en mijn haren plakten van het zoute water... Maar het was het allemaal wel waard...we hebben dolfijnen gezien...en ook voor het eerst in mijn leven heb ik een vliegende vis gezien...een mooie maar rare gewaarwording...een vis met vleugels die laag over de golven scheert...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten