maandag 20 februari 2017

Fleurig...

Tja...waar moet je nu over bloggen...op zo'n miezerige maandag... Weer over eenden...die vanmiddag mijn groene Dotterblaadjes opvraten...over de vogeltjes...die ik nog steeds voer...? Het wordt zo afgezaagd...daar worden ik...en u niet blij van... Dan maar over mijn bos bloemen...die op tafel staat...met allerlei fleurige bloemen... Alleen van het woordje "fleurig" word ik al blij.... De roze Bouvardia springt er echt uit...Hij is vernoemd naar Charles Bouvard... een Franse weesjongen...die het in de 17e eeuw tot lijfarts schopte...van Koning Louis Xlll... Hij werd beheerder van de medicinale kruidentuin van de Koning... Deze bloem stond er natuurlijk ook in... De tuin bestaat nog steeds in Parijs... alleen is het nu geen kruidentuin meer...maar een Botanische tuin...28 hectare groot...met ruim 10.000 benoemde planten... Hij heet : Jardin des Plantes... ( hoe kom je erop...op die naam dan hè... ) en hij is te bezoeken.... Hoe ik dit allemaal weet...? Bij het boeket zat een kaartje met informatie over de bloemen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten