vrijdag 12 augustus 2016

Kamille...

Vanmiddag was er weer zon... ik kon weer naar buiten.... Ik heb de fiets gepakt en een rondje om ons mooie dorp gemaakt.... Omdat ik de leeftijd van 60 + heb... heeft mijn fiets... zonder mij nu schuldig te voelen... trapondersteuning... en dat fietst heeeerlijk.... altijd windje mee.... Onderweg wat foto's gemaakt van de natuur... vooral de bermen zijn nog prachtig... Langs de Goossiesweg... volgens de ANWB de Gorissenweg... zag ik deze Kamille staan.... jammer dat ik geen kokend water bij me had... had ik een bakkie thee kunnen maken.... Kamille is een kruid....een belangrijke plant voor de homeopatische geneeskunde... van de bloemhoofdjes wordt etherische olie gemaakt die ontstekingsremmend werkt... In de middeleeuwen werd Kamille al gebruikt... De bloemen werden aan het huis gehangen als afweer tegen heksen... het moest dan wel geplukt zijn voor Sint Jan... 24 juni... want daarna zouden heksen het kruid besprenkeld hebben... en het schadelijk zijn bij gebruik.... Waarmee de heksen besprenkelden heb ik niet kunnen vinden... ik heb er wel zo mijn gedachte over....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten