zaterdag 21 november 2015

Wollebol...

Wat een schitterend uitzicht hadden we toch vandaag....Schoonebeker heide schapen.....het grootste heideschaap van ons land..... Langharige wollebollen.....op hoge poten.....die het weiland af graasden.... Ze zijn ook wat ranker dan andere soorten schapen....en ze hebben een lange dikke staart... De wol schijnt heel geschikt te zijn om te vilten....de oudste techniek die er bestaat om bv. kleding te maken.... Het verhaal gaat zelfs dat Noach het vilt ontdekt heeft nadat het stel schapen de ark verlaten had....Daar waar ze al die tijd gestaan hadden lag uitgevallen wol, dat nat geworden en plat getrapt was door man en vrouw schaap....en dat was dus een dikke plak vilt geworden.... Zelfs ik kan vilten.....ik heb eens een wollen trui in de wasmachine gedaan.... en er kwam een mooie plak vilt uit.... Maar ik dwaal af....ik heb dus lekker warm, achter het glas, relaxt naar de schaapskudde zitten kijken.... voel me nu weer helemaal " ZEN "....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten