vrijdag 3 juli 2015

Nog steeds warm

Vandaag de 3e binnenblijfdag.....mag het eigenlijk niet zeggen....maar ben het zat....die hoge temperaturen.... Morgen schijnt het helemaal een top-hoge-temperatuur-dag te worden.... Vanmiddag toch even buiten geweest.... Ik schrok me rot....ik zag allemaal grote kolken in de sloot, alsof er iemand onder water zat..... Ik rende naar achter de blokhut.....is er zo'n stomme eend aan het duiken leren of zoiets....of hij had ook last van de warmte.....je hart staat echt even stil van de schrik.....!  
In de tuin staat de Afrikaanse iris of vlinderiris te bloeien....hij staat in een pot omdat hij niet tegen de vorst kan.... Wat is hij toch prachtig getekend....hij komt uit Zuid-Afrika van de Kaap en groeit daar in het wild alsof het onkruid is....net als de Agapanthussen....maar daar kom ik later nog op terug als ze bij mij in volle bloei staan.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten