zaterdag 4 juli 2015

Het warmst...

Vandaag was het niet warm maar heet ! De warmste dag tot nu toe ......35 graden....maar morgen wordt het wat koeler en zakken we weer onder de 30 graden.... En het is nu een feit : we hadden een officiƫle hittegolf de afgelopen dagen.... De tuin heeft heel wat te lijden gehad deze dagen ondanks dat ik water gegeven heb.....ik denk dat ik vroeg dit jaar door mijn bloeiende planten heen ben door die verschroeiende zon..... Mijn Lavatera staat wel prachtig te bloeien, maar die staat op het oosten, dus 's middags uit de zon.....Doordat we twee zachte winters gehad hebben staat hij nu voor de derde keer in bloei en is het een hele struik geworden, want hij is absoluut niet winterhard....Ook dit is een plant waar de bijen gek op zijn....het valt mij trouwens wel op dat ik nog zo weinig vlinders zie in de tuin....net als de luchtballonnen trouwens waar ik elke avond op zit te wachten.....maar dat is een heel ander verhaal.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten